Біздің USTAZ Education платформасының сайтына қош келдіңіздер!

Инклюзивті білім беруді дамыту мүмкіндігі шектеулі балаларға, соның ішінде аутизм спектрінің бұзылуы (АСБ) бар балаларға жалпы білім беретін мекемелерде инклюзивті ортада білім алуға мүмкіндік береді.

Біз АСБ бар балалардың оқу және білім беру процесін қолдау және дамыту мақсатында педагогтар мен олардың ассистенттері үшін арнайы әзірленген инновациялық және жеке білім беру шешімін ұсынамыз.

Біздің топ

Кошербаева Ляззат

Аутизм жобасына қатысу менің ғылыми зерттеулерге деген қызығушылығыммен және аутизммен ауыратын адамдарды диагностикалау, емдеу және қолдаудың жаңа тәсілдерін дамытуға үлес қосуға деген ұмтылысыммен байланысты.
Еуропада біраз уақыт тұрып, жағдайды Қазақстандағы аутизмді қолдаумен салыстыра отырып, мен елімізде көп нәрсені жақсартуға болатынын түсіндім және АСБ ауруы бар адамдар өздерін жайлы сезініп, сапалы өмір сүріп, білім мен еңбек нарығына тең қол жеткізе алатындай етіп жасауға болатынын білдім.
Мен заманауи зерттеулер мен жаңа технологиялар аутизммен ауыратын адамдардың өмір сүру сапасын жақсартуға көмектеседі деп сенемін. Мен ғылыми жаңалықтарды практикалық шешімдер мен инновацияларға айналдыратын топтың бір бөлігі болғым келеді.

Самамбаева Айжан

Менің атым Лаура Қожагелдиева, мен жобаның жетекші ғылыми қызметкерімін және медициналық және әлеуметтік қызмет көрсету мәселелеріне қатыстым. Қоғамдық денсаулық сақтау саласында білімі мен тәжірибесі бар мені бұл жоба қызықтырады, өйткені ол сапалы медициналық қызметтерге тең қолжетімділікті қамтамасыз ету мәселелерімен байланысты. Әлеуметтік қызметтерді мониторингтеудегі өткен тәжірибе мені АСБ бар балалардың ата-аналары мен қамқоршыларының әлеуметтік қызметтер пакеттерін және сұраныстарын немесе қажеттіліктерін тереңірек зерттеуге итермелейді.
Мен кешенді көмекті дамытуға және ерекше қажеттіліктері бар балаларға өз үлесімді қосуды өз міндетім деп санаймын, өйткені балалар - біздің болашақ әлеуетіміз.

Кожагельдиева Лаура

Менің атым Светлана Кужаковна Исмагулова, Ы.Алтынсарин атындағы Ұлттық білім академиясының бас сарапшысы. Бұл жоба маған қызықты, себебі ол менің кәсіби қызметіммен байланысты: біріншіден, еліміздің жалпы білім беретін мектептерінде инклюзивті практиканы дамыту мәселелері бойынша педагогтарды әдістемелік сүйемелдеу, екіншіден, "АСБ бар балалармен жұмыс істеу теориясы мен әдістемесі"магистрлік бағдарламасы бойынша оқимын.
Бұл зерттеуде мұғалімдердің инклюзивті практиканы іске асыруға, әсіресе АСБ бар балаларды оқытуға және сүйемелдеуге жеткіліксіз дайындығының өзекті мәселелері зерттеледі, сондықтан мен өз тәжірибемді пайдалана отырып, жоба міндеттеріне қол жеткізуге өз үлесімді қосқым келеді. Маған жобаға Денсаулық сақтау, білім беру, Еңбек және әлеуметтік қорғау салаларының мамандары қатысатыны ұнайды. Мұндай бірлескен жұмыс ерекше білім беру қажеттіліктері бар балаларға ыңғайлы және қауіпсіз білім беру ортасын қамтамасыз етуге көмектеседі деп сенемін.

Исмагулова Светлана

Мен-Әсем Кәукенова, "SDU University" ғылым департаментінің директоры, Қаскелен. Ресей халықтар достығы университетінде (РХДУ), Мәскеуде әртүрлі елдердің студенттерімен сабақ беру және жұмыс істеу бойынша алты жылдық тәжірибем бар. Білімі-техника және технология магистрі, РХДУ және психология мен педагогика бойынша магистрлік дипломға қосымша біліктілігім бар, ММУ. М. В. Ломоносов, Мәскеу. Мен транзакциялық талдауды үйреніп жатырмын –TA101 Course сертификаты бар және Human Subjects Research – Social-Behavioral-Educational Foundations зерттеу этикасы курсынан өтіп жатырмын. 2023 жылдың басынан бастап "Аутизм спектрінің бұзылуы (АСБ) бар балаларды жан-жақты қолдау негізінде әлеуметтік-білім беру ортасына интеграциялау: сын-тегеуріндер мен артықшылықтар"ғылыми бағдарламасына қатысамын. Қатысудың мақсаты - қоғамның АСБ бар балалардың ерекшеліктерін түсінуі мен қабылдауын дамытуға үлес қосу. Менің үлесім мектептердегі АСБ бар балалардың білім беру және әлеуметтік интеграция жағдайларын талдау, АСБ бар балалардың ата-аналарымен және педагогтармен сұхбат жүргізу болды; ал бүгін мен университет әкімшілігі тарапынан жобаны қолдаймын.

Каукенова Әсем

Мен Ахтаева Назгүл Смайлханқызымын, жобаның ғылыми қызметкері болып табыламын және деректерді талдауға қатысамын. Математика және статистика білімі және медициналық университетте 15 жылдан астам жұмыс тәжірибесі бар, мен бұл жобаға қатысуға өте қызығамын. Бұл мен үшін мүлдем жаңа тәжірибе. Әрқайсымыздың бірегей екенімізді жеткізу маңызды болды. Бірақ аутист балалар сияқты қосымша назар аударуды және мұқият болуды қажет ететін ерекшеліктер болуы мүмкін. Оларды білу, қолдау, қабылдау-және біздің қоғамда бүгінде жиі айтылатын инклюзия бар. Біз ақылды шығармашылық және өзекті технологиялар негізінде адам өмірінің сапасын жақсарту ниетімен жобалар жасаймыз: қазір және болашақта. Мен 30-дан астам ғылыми мақалалардың авторы/бірлескен авторымын.

Ахтаева Назгуль

Менің атым Сабырділда Ажар. Мен үш баланың  анасымын. Менің экономист мамандығы бойынша үш жоғары білімім бар, бірақ мен балам үшін Ольга Мешелкевичтің АВА терапевтіне, Пекс маманы мен нейропсихологқа оқыдым.
Менің жобаға қатысуымның себебі, мен аутизммен ауыратын баланың анасымын. Маған команда мүшесі болу ұсынылғанда, мен қуана келістім. Себебі әр ата-ана баласының осындай диагнозы туралы біліп, қабылдаудың барлық кезеңдерін бастан кешіреді және өтеді, сонымен қатар көптеген қиындықтарға тап болады, осы кезеңде оған көмек пен қолдау қажет. Көптеген ата-аналарға бұл туралы ашық айту қиын, әсіресе көмек сұрау. Бұл жоба қажетті және ізделетін ақпараттың дәл қолдауы мен негізі бола алады. Бұл маған қатысуға түрткі болды, мен ерекше баланың ата-анасы болу тәжірибесімен бөліскім келді және көптеген ата-аналар, туыстары мен жақындары көмек алатын жобада көмек көрсеткім келді. Мен командада болғаныма өте қуаныштымын.

Сабырділда Ажар

2014 жылдан бастап С. Ж. Асфендияров атындағы ҚазҰМУ-да оқытушы болып жұмыс істейді. Салауатты өмір салтын қалыптастыру проблемаларының ұлттық орталығында, МСАК және әлеуметтік маңызы бар аурулардың алдын алу бөлімінің маман-дәрігері лауазымында жұмыс тәжірибесі бар.
Ғылыми еңбектер Қоғамдық денсаулық сақтау және халыққа медициналық көмек көрсетуді ұйымдастыру саласындағы зерттеу жұмыстарымен байланысты. Халықаралық және республикалық басылымдарда жарияланған 10-нан астам ғылыми еңбектердің авторы, кафедрада іске асырылатын ғылыми жобалардың тең қатысушысы, сондай-ақ білім алушылардың ғылыми-зерттеу жұмыстарының басшысы болып табылады.
2018 жылы университеттің дамуына қосқан үлесі үшін, ғылыми, әдістемелік және әкімшілік ұйымдастыру қызметіндегі жетістіктері үшін университет ректорының алғыс хаты алынды.
Ғылыми жобаны іске асыру шеңберінде әдістемелік, ақпараттық-талдамалық жұмысқа қатысады.

Толганбаева Камшат

Сабырділда Жанар Сабырділдақызы-"Медицина, ғылыми-педагогикалық бағыт" MSc, ҚазҰМУ PhD докторанты. 2012 жылдан бастап невропатолог болып жұмыс істеймін.
Аутизм спектрінің бұзылуы (АСБ), әдетте қолданылатын термин аутизм, жүйке жүйесінің дамуының бұзылуы, қарым-қатынастың жетіспеушілігі, қайталанатын мінез-құлық. Бұрын, егер аутизм психикалық ауру ретінде қабылданса, онда Денсаулық сақтау саласындағы соңғы әзірлемелер аурулардың халықаралық классификациясындағы өзгерістерді қамтиды, 11-редакция (ICD-11), онда АСБ "Психикалық, мінез-құлық немесе жүйке дамуының бұзылуы"санатына енгізілген. Бұл жағдайдың ауырлығына байланысты АСБ бар балалар әлеуметтік ортаға бейімделе алады, нормотиптік балалармен бірге оқиды дегенді білдіреді. Осы жоба аясында біздің команда  әртүрлі мүдделі тараптар: педагогтар, дәрігерлер, ата-аналар, жұмыс берушілер арасында ақпарат алмасуды нығайтатын орта құруға бағытталған. Біз сіздің қолдауыңызға, сондай-ақ біздің әзірлемелерімізге белсенді қатысады деп үміттенеміз!

Сабырділда Жанар

Мен  Имаматдинова Азиза Махмуд қызымын, "Жаһандық денсаулық және денсаулық сақтау" білім беру бағдарламасы бойынша медицина ғылымдарының магистрімін. Қазіргі уақытта "Қоғамдық денсаулық сақтау" мамандығы бойынша С.Ж. Асфендияров атындағы ҚазҰМУ 1 курс докторантымын. Менің докторлық диссертациямның тақырыбы тікелей аутизм спектрінің бұзылуы бар балаларды ерте диагностикалау үшін медициналық технологияны бағалаумен байланысты.

Имаматдинова Азиза

Мен - Мәдина Сүлеймен, SDU University Педагогика және Гуманитарлық ғылымдар факультетіннің оқытушысы және ғылыми қызметкерімін, Қаскелең. 
Білімі: PhD докторант, педагогика ғылымдарының магистрі, әл-Фараби атындағы ҚазҰУ. Сонымен қатар, Ельцин атындағы ОрФУ-да жастар саясаты бойынша магистрлік бағдарламаны өттім.
Ғылыми зеттеу тәжірибесі: 2019 жылдан бастап инклюзивті білім беру аясында зерттеу жұмыстарын жүргіземін. «Әлемді тану» ЕБҚ балаларға арналған компьютерлік білім беру бағдарламасы, «Summer Camp for All» ЕБҚ балалардың әлеуметтік және өмірлік маңызды дағдыларын дамытуға арналған бағдарламалардың авторымын. 
2022 жылдан бастап Инклюзивті білім беру аясында жүргізілген зерттеу жұмыстарын танымал ету мақсатында отандық және шетелдік эксперттер және ғалымдардың қатысуымен Халықаралық семинарлар, конференциялар, ашық дәрістер, біліктілікті арттыру курстарын ұйымдастырумен белсенді айналысамын.   
2023 жылдан бастап аталмыш ғылыми жобада ғылыми қызметкер ретінде қызмет атқарамын.
Менің үлесім: білім беру мекемелерінің қызметкерлеріне арналған біліктілікті арттыру курсының бағдарламасын құрастыруға қатысу, педагогтарға арналған семинарлар өткізу, зерттеу жұмыстарын жүргізу, нәтижелерін талдау, ғылыми жариялымдарды жазу және баспаға жіберу.

Сүлеймен Мәдина

Мен Курманалина Сандуғаш Нұртасқызы, 15 жылдан астам педиатр, балалар невропатологы, гастроэнтеролог болып жұмыс істеймін. Мен ҚазҰМУ-да 2 жыл докторанты болып табыламын. С. Ж. Асфендияровта балалар аутизмі мәселелері бойынша ғылыми жобаға қатысамын. Педиатриялық блокта жұмыс істеген уақытымда аутизм спектрі бұзылған (АСБ) балаларды тәрбиелеп отырған көптеген отбасылармен жұмыс істедім. Бірінші кезекте АСБ бар балалардың ата-аналары жүгінетін бастапқы буын қызметкері ретінде мен қоғам, денсаулық сақтау және білім беру жүйесі еріксіз құрған кедергілерді анық көремін. Дамыған елдердің мысалында біз ұмтылатын және ұмтылатын перспективалар мен мақсаттарды көремін. Менің міндетім-АСБ бар балаларға және АСБ бар балаларды тәрбиелеп отырған ата-аналарға әлеуметтік, медициналық және білім беру кедергілерін жеңуге көмектесу.
Білімім: PhD докторант 2 жыл (ҚазҰМУ. С. Ж. Асфендияров). Медицина магистрі. Педиатрия бойынша Резидентура. Педиатрия мамандығы (С.Ж. Асфендияров атындағы ҚазҰМУ).
Менің үлесім: білім беру мекемелерінің қызметкерлеріне арналған біліктілікті арттыру бағдарламасын құруға қатысу, педагогтарға семинарлар өткізу, деректерді зерттеу және талдау, ғылыми жұмыстар жазу және жариялау.

Курманалина Сандугаш

Мен – Әмір Ұлықбек, SDU University Инженерлік және жаратылыстану ғылымдар факультетіннің оқытушысы, Қаскелең. 
Білімі: Компьютерлік ғылымдар магистрі және бакалавриаты, SDU University. 
Ғылыми зеттеу тәжірибесі: 
2024 жылдың басынан бастап аталмыш ғылыми жобада ғылыми қызметкер ретінде қызмет атқарамын.

Әмір Ұлықбек

Біздің тобымыз

Жоба жетекшісі қоғамдық денсаулық сақтау саласындағы PhD, профессор Кошербаева Ляззат болып табылады.

Біздің командада денсаулық сақтау, педагогика, экономика және әлеуметтік сала сияқты түрлі салалардағы мамандар жұмыс жасайды. Соңғы зерттеулер барлық мүдделі тараптар мен түпкілікті қызмет алушыларды зерттеуге тартудың құндылығын атап өтеді, бұл неғұрлым сәйкес келетін нақты деректерді алуға және олардың таралуы мен қолданылуын жеңілдетуге мүмкіндік береді. Осылайша, біздің зерттеуге АСБ бар балалары бар екі ана қатысты.

Инклюзивті білім беруді сәтті жүзеге асыру көбінесе мұғалімдерге және олардың оқушылармен қарым-қатынасына, сондай-ақ оқушылардың ата-аналарымен арасындағы командалық жұмысқа байланысты.

Біз оқытушылар мен олардың көмекшілеріне АСБ бар балаларды дамыту үшін қажетті дағдылар мен білім алуға мүмкіндік беретін оқыту бағдарламасын құру бағыттында жұмыс жүргіземіз.

Бұл зерттеуді Қазақстан Республикасының Ғылым және жоғары білім министрлігінің Ғылым Комитеті: BR18574199 «Аутизм спектрінің бұзылуы бар балаларды әлеуметтік-білім беру ортасына жан-жақты қолдау негізінде интеграциялау: сын-тегеуріндер мен артықшылықтар»жобасы шеңберінде қаржыландырады.

Біздің өнімдер

Жаңалықтар

Конференция

20 қыркүйек 2024 жыл, Қаскелең

«SDU University» мекемесі «Аутизм спектрі бұзылуы бар балаларды қолдау: медициналық, білім беру және әлеуметтік қызметтерді интеграциялау» атты ғылыми конференциясына тіркелу басталғанын хабарлайды. Конференцияда әлеуметтік қызмет көрсету, білім беру және денсаулық сақтау салаларындағы жұмыс нәтижелері мен әзірленген өнімдер таныстырылады. Бұл конференция аутизм спектрінің бұзылуы бар балаларға әлеуметтік, білім беру және медицина салаларында қолдау көрсету үшін ғылыммен айналысып жүрген зерттеушілерге, докторанттарға және ғалымдарға пікір алмасу және бір-бірімен байланыс орнату үшін алаң ұсынуға бағытталған. Жоба туралы ақпаратты https://www.instagram.com/autism.birge/ сілтемесі арқылы көре аласыздар. Конференция бағдарламасы сілтемеде қолжетімді.   Конференцияға қатысу үшін тіркелу: https://forms.gle/TLisCdyaSk3rCeH49  Конференция тілдері –  қазақ, ағылшын және орыc. Электрондық пошта: lyazzat.kosherbayeva@sdu.edu.kz Тел.: +7 702 024 9250 (WhatsApp) Маңызды күндер: Тіркелудің соңғы күні: 10.09.2024 Конференция күні: 20.09.2024 Ұйымдастыру комитеті Төрағасы: Кошербаева Л. Әкімшілері: Кожагельдиева Л., Самамбаева А., Имаматдинова А., Ә. Каукенова, Б. Баймурзинова, А. Муратқызы, Ж. Кулбаева Конференцияның өтетін орны: «SDU University» мекемесі, Абылай хан 1/1 көшесі, Қаскелең қаласы, SDU Life, Blue Hall

Португалияда оқу

«Аутизм спектрінің бұзылуы бар балаларды жан-жақты қолдау негізінде әлеуметтік-білім беру ортасына интеграциялау: сын-тегеуріндер мен артықшылықтар» жобасы аясында топ мүшелері Португалияның Порту қаласында аутизм спектрінің бұзылуы бар адамдарды қолдау бойынша білімдерін жетілдірді. Оқытудың мақсаты Португалияда AСБ бар балалардың ата-аналары мен тәрбиешілерімен жұмыс тәжірибесін зерттеу және ақпарат пен білімді елден тыс жерлерде тарату болды. Оқыту нәтижесінде қатысушылар «Vencer Autismo» орталығы ішіндегі жұмысты ұйымдастыру және барлық мүдделі тараптар: ата-аналар/қамқоршылар, медицина қызметкерлері, білім беру саласының мамандары үшін білім беру бағдарламаларының моделін одан әрі ұйымдастыру жөнінде ақпарат алды.